Bli Kunde
unifon logo

Nyheter i Unifon Bedriftsnett

Markedets mest moderne bedriftsnettplattform

Skrevet av Unifon den 20. Desember 2021

Unifon Bedriftsnett har nå 20.000 brukere og er vår egenutviklede telefoniplattform for bedriftskunder i Norge. Unifon Bedriftsnett er markedets mest moderne og komplette bedriftsnettplattform – likevel fortsetter vi løpende utvikling av nye funksjoner og tjenester. Basert på innspill fra markedet og våre kunder har vi de seneste månedene lansert en større utrulling av nye funksjoner i løsningen – uten ekstra kostnad for deg som kunde.

Se våre 7 nylanserte funksjoner:

1. Unifon Sentralbord direkte i Teams Sentralbord
Norske bedrifter har utstrakt bruk av Teams og Unifon er markedsledende på integrasjon av Teams i bedriftens mobil- og telefoniløsning. Vi tar dette ett skritt videre ved å levere Unifon sitt moderne sentralbord direkte i Microsoft Teams. Dette er vi først ute med i markedet som en del av vår storsatsning på Teams. Med Teams Sentralbord fra Unifon får man ytterligere fleksibilitet når man arbeider med inngående telefoni og man unngår å måtte bytte mellom nettleser og Teams for å betjene sentralbordfunksjoner.

2. Ny og funksjonsrik SMS-tjeneste
Unifon har nylig lansert en ny og utvidet SMS-tjeneste i Unifon Bedriftsnett. For bedrifter som behøver en robust og kostnadseffektiv løsning for SMS-utsendelse, er vår nye og funksjonsrike SMS-modul nå tilgjengelig. Av nyttige funksjonaliteter kan vi blant annet nevne sending av SMS fra bedriftens hovednummer, støtte for å lage egne SMS-maler, samt mulighet til å opprette mottakerlister ved import fra Excel eller fra bedriftskatalogen. I tillegg støtter tjenesten planlagt utsendelse av SMS på angitt dato og tidspunkt. Tjenesten kan aktiveres ved å ta kontakt med Unifon kundesupport.

3. Hold oversikt med tjenesten «Tidsstyrt visningsnummer»
Dersom man innenfor bedriftens åpningstid har behov for å endre utgående visningsnummer, kan dette nå enkelt automatiseres for hver enkelt bruker. Fra «Min Profil» velger man rett og slett hvilken åpningstid som skal gjelde, og nummervisningen vil følge åpningstiden. Enkelt og greit!

4. Utvidet funksjonalitet med One Number
Med One Number-tjenesten kan man nå styre ned på hvert enkelt nummer hvordan det skal ringe, samt oppsett av visningsnummer.  Tidsstyrt visningsnummer er også støttet.

5. Sikre kundetilfredshet med «Automatisk tilbakering»
I noen situasjoner kan man oppleve stor pågang og lang ventetid. Da kan det være hensiktsmessig at tjenesten «Automatisk tilbakering» er aktivert, som gir innringer mulighet til å bli oppringt når en ansatt er ledig. Samtalen blir liggende i køoversikten og innringer beholder sin plass.

6. Informer om plassering og ventetid i kø
Gi dine innringere en bedre opplevelse ved å opplyse om plassering i kø, samt forventet ventetid. Dette øker servicegraden på innkommende anrop.

7. Etterbehandlingstid for ansatte – «Automatisk wrapup»
I etterkant av samtaler kan det ofte være behov for loggføring og oppfølging av en sak, før man besvarer neste innringer. Ved aktivering av etterbehandlingstid på de ansatte, definerer man hvor lang tid det skal gå før neste samtale tildeles. I tillegg kan brukeren selv utvide tiden løpende ved behov.