Bli Kunde
Unifon

Kundeopplevelse Stormberg

Når Stormberg skal "gi turglede til alle" er fleksible telefoniløsninger viktig

Skrevet av Unifon den 20. Oktober 2021

Han har vært på mange turer opp gjennom årene, men det er spesielt en tur Stormberg-gründer Steinar Olsen husker godt. Den som fant sted i eget nabolag, og senere skulle danne grunnlaget for Stormbergs filosofi.

SMÅ TURER ER OGSÅ STORE
– Det var tidlig på 2000-tallet. Vi hadde nettopp flyttet ut av sentrum, til et gammelt hus som grenset til bymarka. Hit tok jeg med meg min den gang fem år gamle sønn på en søndagstur, forteller Olsen. – Vi koste oss veldig. Men da vi begynte å sanke inn ved til et bål, fikk jeg en litt flau smak i munnen. For vi hadde ikke gått mer enn 150 meter fra huset vårt, og naboene – som visste at jeg jobbet i sportsbransjen – kunne fortsatt se oss fra kjøkkenvinduet sitt, minnes Olsen.

Var det ikke litt latskap å raste allerede nå?

Mens de satt der og pratet om stort og smått med hver sin grillpølse over flammene, kom han snart på andre tanker.

– Jeg tenkte: «Steinar, en dagstur i nabolagets skogholt er da virkelig ikke noe å være flau over. Det er jo de gode opplevelsene man får av å være ute i naturen, gjerne sammen med noen man er glad i, som teller. Ikke hvor langt eller fort man går, eller hvilke topper man bestiger». Etter denne søndagsturen har vi i Stormberg alltid sagt: «Små turer er også store», forteller Olsen.

MILJØ- OG SAMFUNNSBEVISST
Slagordet harmonerer godt med selskapets visjon om «turglede til alle». Helt siden oppstarten i 1998 har Stormbergs mål vært å snobbe ned, og tilby funksjonelt sports- og turtøy til familievennlige priser.

– Parallelt med dette har vi også hatt et sterkt fokus på miljø- og samfunnsansvar. Vår misjon er å gjøre verden til et litt bedre sted. Det ligger i Stormbergs DNA, og er viktig for alle oss som jobber her, sier Ida Kristine Moe, kommunikasjonssjef i Stormberg.
Selskapet er kjent for å ansette personer som normalt havner utenfor arbeidslivet, og for sitt engasjement for etisk handel.

– Klima og miljø er viktig for oss og vi jobber kontinuerlig med å redusere belastningen knyttet til virksomheten. Siden 2008 har vi ført klimaregnskap. Vi klimakompenserer for hele virksomheten, alle ansatte og for hele livsløpet til produktene våre, både når det gjelder produksjon, transport og bruk, forteller Moe.  – Høsten 2021 runder vi trolig 50 millioner kroner som opp igjennom årene har gått til samfunnsnyttige og humanitære prosjekter. Det er våre kunders fortjeneste, og noe vi er veldig glade for, sier Moe.

UNIFON HAR RESULTERT I FORNØYDE BUTIKKSJEFER
Stormberg er i dag en av Norges største turtøyprodusenter målt i antall solgte plagg. Selskapet har cirka 250 ansatte og omsatte i 2020 for 292 millioner kroner.

– Stormberg består av en stor nettbutikk og om lag 30 fysiske butikker over hele landet. En del av butikkene våre ligger i store kjøpesentre eller i avsidesliggende strøk, og her er god dekning spesielt viktig. Nettopp dette var grunnen til at vi bestemte oss for å bytte telefonileverandør og gå over til Unifon. De tilbød oss et godt produkt til en rimelig pris med Telenors suverene dekning. Så butikksjefene våre er veldig godt fornøyde nå, sier Tom Høgstøl, IT- og utviklingssjef i Stormberg.

Han trekker frem at løsningene fra Unifon er fleksible og skalerbare, blant annet ved at Stormberg kan tilpasse abonnementene sine etter hver ansattes behov.

– Vi har alt fra små mobilabonnement som nesten ikke koster noe for telefoner i butikker, til XXL-mobilabonnement for storforbrukere av data og tale. Altså sånne som meg, forteller Høgstøl.

Stormbergs dataforbruk går aldri utover definerte grenser, ettersom datapakkene enkelt kan justeres opp eller ned. Unifon tilbyr også Data Rollover og betaling med Vipps for ansatte som ønsker data utover det som allerede er inkludert i abonnementet.

– Jeg applauderer Unifon for meget rask responstid, og for oversiktlige og detaljerte fakturaer med gode forklaringer som er lette å forstå. Spesifiserte fakturaer for de ulike selskapene i Stormberg Group har vi etterlyst, og dette har Unifon nå fått på plass. Så de skal også ha skryt for at de lytter til kundene sine, sier Høgstøl.