Unifon

Spørsmål og svar

Har du mistet eller blitt frastjålet SIM-kortet er det viktig at du melder ifra til Unifon omgående. Ring oss på telefon 05015 (fra utland +47 386 03 200) for å sperre ditt SIM-kort. Du kan også sperre via Unifon Min Side på web eller mobil app.
Administrator i bedriften kan bestille ekstra datakort og tvillingkort via Unifon Min Bedrift eller kundeservice.
PIN og PUK kode til SIM-kortet kan du finne her;  
  • Bakside av originalt SIM-kort (den store delen)
  • Unifon Min Side på web, eller mobil app
  Som administrator kan du også finne PIN-kode for de ansatte via Unifon Min Bedrift 

Dersom du har endret PIN-koden fra den opprinnelige, må du bruke PUK-koden for å lage ny PIN-kode. Den er også tilgjengelig på samme sted som PIN-koden.

De aller fleste telefoner kommer med ferdig oppsett for MMS og internett. Dersom du opplever problemer, kan det hjelpe å legge inn APN oppsettet på nytt og ta en omstart av mobilen.  

Manuelt oppsett for iPhone

  1. Gå til Innstillinger
  2. Velg Mobilnett
  3. Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)
  4. Legg inn innstillinger for MMS og Internett:
  5. Trykk på Innstillinger
  6. Velg Mobilnett
  7. Velg Mobildatanettverk
  8. Skriv inn i feltet APN: telenor.smart
  9. Resten av feltene under Mobildata kan forbli blanke
  10. Når oppsettet er konfigurert må du skru telefonen av og på for å aktivere innstillingene
MMS oppsett for iPhone
  1. Trykk på Innstillinger
  2. Velg Generelt
  3. Velg Nettverk
  4. Velg Mobildatanettverk
  • APN: telenor.mms
  • MMSC: http://mmsc
  • MMS proxy: mms-proxy.telenor.no:8080
  • APN type: default, supl, mms
Du kan også sende SMS med kodeord Fiks mms eller Fiks internett til 1999 for å få tilsendt automatisk oppsett til din mobiltelefon.

Manuelt oppsett for Android

Innstillingene skal automatisk være riktige for Android. Hvis du likevel ikke mottar MMS, kan en nullstilling av innstillingene for MMS hjelpe. Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil:
  1. Velg Apper
  2. Velg Innstillinger
  3. Velg Tilkoblinger
  4. Bla ned og velg Mobilnett
  5. Velg Tilgangspunktnavn
  6. Velg menyknappen
  7. Velg Tilbakestill til standard
  8. Velg NULLSTILL
BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra en mobil til en annen, men bytter du SIM-kort må du registrere BankID på mobil på nytt i din nettbank. I de fleste tilfeller må du ha den fysiske BankID-kodebrikken for å kunne gjøre det i din nettbank. Banken din kan gi deg mer informasjon om dette.
BankID utstedes av banker i Norge, og benyttes til elektronisk identifisering og signering. Med BankID på mobil kan du og din bedrift raskt og sikkert benytte nettbanktjenester uten kodebrikken. BankID på mobil bestilles i nettbanken og i de fleste tilfeller må ha den fysiske BankID-kodebrikken. Se www.bankid.no eller i din nettbank for mer informasjon.
I mobilappen Min Unfion kan du kjøpe tilleggspakker dersom du har behov for mer data i utlandet:

Datapakke USA inkluderer 5GB, koster kr 499 og er aktiv 7 dager fra aktivering, eller til pakken er brukt opp. Pakken gjelder for følgende land: Puerto Rico, USA, Jomfruøyene.

Datapakke Verden 1 inkluderer 5GB, koster kr 499 og er aktiv 7 dager fra aktivering, eller til pakken er brukt opp. Pakken gjelder for følgende land: Australia, Bahrain, Bangladesh, Canada, Færøyene, Grønland, Hong Kong, Israel, Jersey, Kuwait, Kina, Malaysia, Montenegro, Oman, Pakistan, Russland, Serbia, Singapore, Sveits, Thailand og Ukraina.

Datapakke Verden 2 inkluderer 1GB, koster kr 499 og er aktiv 7 dager fra aktivering, eller til pakken er brukt opp. Pakken gjelder for følgende land: Albania, Andorra, Argentina, Armenia, Aserbajdsjan, Bosnia-Hercegovina, Brasil, Brunei, Chile, Colombia, De forente arabiske emirater, Den dominikanske republikk, Ecuador, Egypt, El Salvador, Fiji, Filippinene, Guatemala, Honduras, Hviterussland, Indonesia, Japan, Kambodsja, Kapp Verde, Kenya, Mexico, Monaco, New Zealand, Nicaragua, Nord-Makedonia, Paraguay, Peru, Qatar, Saudi-Arabia, Sri Linka, Sudan, Sør-Korea, Sør-Afrika, Taiwan, Tonga, Tyrkia, Uruguay og Vietnam.

Data Rollover gjelder for datapakken som er inkludert i fastprisabonnementet ditt. Overført data kan kun benyttes påfølgende måned. Dersom du opp- eller nedgraderer abonnementet ditt, gjelder Data Rollover på nytt fra inneværende måned og tar ikke med seg tidligere data.

Med Data Refill vil du aldri gå tom for data. Når datapakken din er brukt opp vil du automatisk få tildelt en ny datapakke med datamengde tilsvarende den du har i abonnementet (oppad inntil 20 GB) ditt til kun kr 99 eks. mva. 

Dersom du ikke har Bedriftsnett kan du viderekoble dine samtaler via innstillingene på din telefon. Har du Bedriftsnett kan du viderekoble telefonen i Mobil app for Bedriftsnett ved å trykke på «Viderekobling» i menyen og trykke på plusstegnet oppe til høyre.
Logg inn på bn.unifon.no, velg Tjenester, Aktivitetsviderekobling og legg til viderekobling for ønsket fraværsprofil.
Administrator for løsningen kan sende ut en invitasjon til appen på SMS. Du kan også kontakte kundeservice for å få tilgang.
I Sentralbordet finner du «Gruppelogg» nederst i menyen til venstre. Her kan du få opp ubesvarte anrop og ringe dem tilbake eller tildele samtalen til en konsulent. Den vil da bli markert som besvart og vis ikke lengre vises som ubesvart for dine kollegaer. Samme anropslogg finner du også i webklienten.
I mobilappen vil du få opp en notifikasjon som tilbyr å sette over aktiv samtale. Trykk på denne og velg hvem du ønsker å sette over samtalen til. I grensesnittet trykker du på overføringsikonet (Pil) i samtalevindu og deretter overføringsikonet på konsulenten du ønsker å overføre til.
I Softphone velger du Visning – Svartjenestevisning, deretter vil du kunne trykke på køen du ønsker å logge deg inn i nede til høyre. Via mobilapp velger du «Køer og grupper» i menyen og logger inn i køen du ønsker. Via webklienten får du oversikt over køene du kan logge inn i på startsiden.
I Unifon Min Bedrift har du som administrator full oversikt over bedriftens abonnement og telefonikostnader. Her kan du endre abonnement, legge til tilleggstjenester og aktivere data/tvillingkort. Du kan også administrere nummeropplysning, sperretjenester med mer. Logg på Min Bedrift her: min.unifon.no.
Er du administrator i bedriften kan du logge inn på min.unifon.no med ditt brukernavn og passord. Be om nytt passord ved førstegangs innlogging og følg videre instrukser på web.
På Min Side har du full oversikt over abonnementet ditt og kan se påløpt forbruk. Fra Min Side kan du legge til personsvar, administrere nummeropplysning og sperretjenester med mer.
minside.unifon.no kan du logge inn med ditt mobilnummer som brukernavn. Be om nytt passord ved førstegangs innlogging og følg videre instrukser på web.

App til Android - last ned her.

App til iPhone - last ned her.

Unifon varsler om endrede priser på fakturaavgift for privat og bedrift gjeldende fra august 2020.

De nye prisene er som følger:
  • Papir: 99,-
  • E-post: 59,-

  • Prisene er oppgitt inkl. mva. for privatkunder og eks. mva. for bedriftskunder.

    Kunder med avtalegiro vil fra august-faktura motta fakturagebyr i henhold til distribusjonsformen man har (e-post eller papir). Dersom man har avtalegiro og ikke mottar kopi av faktura per e-post eller papir, er fakturagebyret uendret.
    Månedsavgiften faktureres 1 måned forskuddsvis og forbruket faktureres etterskuddsvis. Til eksempel vil du i februar måned få faktura for månedsavgiften for mars måned, samt påløpt trafikk/ forbruk for januar måned. Har du spørsmål til en faktura du har mottatt, gjerne kontakt kundeservice.
    For å endre juridisk eier av mobilabonnementet må det fylles ut eierskifteskjema. Kontakt kundeservice for å motta skjemaet.