Bli Kunde
unifon logo

Bedriftsnett mobilapp

Med sentralbordet i lomma!

Skrevet av Unifon den 30. September 2021

Når ingen sitter på kontoret, men alle er i full sving, kan bedriften likevel ha et operativt sentralbord.

– Sentralbordet har du med deg i lomma, eller rettere sagt på mobilen, sier Fredrik Naalsund, produktsjef bedriftsnett i Unifon.

Avanserte sentralbordløsninger som krevde en fast operatør knyttet til en pult, er for lengst historie. Nå er de samme avanserte funksjonene lagt inn i en app.

Sentralbord på mobilen inkluderer alle de vanlige funksjonene som en større sentralbordløsning har. Du kan se hvem som er på jobb, hvem som er ledig, hvem som er i møte, og om de har lagt inn kommentarer på statusen sin. Med ett trykk kan du ringe til eller sette over samtaler til ansatte. Med et annet trykk kan du logge brukere inn eller ut av køer, eller endre status på deg selv.

– Du kan selvsagt se hvem som har ringt uten å få svar, og du kan se om en kollega allerede har ringt vedkommende tilbake. Dermed går virksomheten din aldri glipp av en samtale, selv om du i perioder holder på med ditt og ikke kan ta telefonen, sier Naalsund.

Med sentralbord på mobilen kan du definere hvordan innkommende samtaler skal rutes, hvilke åpningstider bedriften har, og du kan spille inn eventuelle lydfiler som automatiske svarmeldinger.

– Løsningen er spesielt god for småbedrifter og håndverkere som ikke har bemannet sentralbord, fordi den setter innkommende samtaler i et system som gjør at bedriften alltid er tilgjengelig, sier Naalsund.

Sentralbord på mobilen viser hvor mange som står på vent og hva ventetiden var for sist samtale. Løsningen lar deg også ringe ut fra bedriftens hovednummer, i stedet for ditt privatnummer.